De Lofoten !

17 juli 2013 - Lofoten, Noorwegen

De bestemming die op ons programma stond !

Zaterdagmiddag vertrokken we ten noorden van Trondheim, via Mo I Rana tot in Dunderland waar we sliepen.

Zondagochtend zetten we onze reis verder en hielden even halt aan de poolcirkel (stippellijn op de kaart). Namiddag namen we in Bognes de overzetboot (313 NOK) naar Lodingen (Vestfjorden), waar we na 40' varen aankwamen op de mooie Lofoten.

Daar spotten Dirk en Marie een Eland langs de weg.

We reden verder zuidwaarts en sliepen een eind verderop in de Oastfjorden met hevige regen en wind 's nachts, maar het bleef licht !

Maandag reden tot helemaal beneden, tot het verste punt met de naam A.

Onderweg stak een vosje de straat over. En bleef even naar die rare toeristen kijken.

Ook die dag was het weer nog bewolkt met af en toe een bui.

Dinsdag werd een droge dag met hoge bewolking en blauwe lucht wat natuurlijk de foto's interessanter maakt. Om deze te publiceren trek ik nog wel eens wat tijd uit, maar we hebben dit jaar niet zo veel geluk om vanuit de mobilhome te kunnen werken.

Die dag reden we verder via Narvik naar Zweden , waar we even na de grensovergang een kudde rendieren konden aanschouwen en fotograferen !