Malvik

13 juli 2013 - Malvik, Noorwegen

Hier nog even een kort overzicht van de voorbije reisdagen.

Een aantal dagen geleden vertrokken we in Sandane (Reed) aan het begin van de Nordfjord, waar we de 2 gevangen zalmen op de bbq legden bij een mooi weertje.

We reden tot aan de Geiranger via Stryn, met mooiere zichten als vorig jaar dankzij het weer. Alweer een prachtige rit doorheen mooie landschappen.

Daar verbleven beneden op de camping, een toplocatie, met prachtig weer.

's Ochtends werden we gewekt door de hoorn van de aankomende cruïseschepen waar op een(tje) ervan Bart H en z'n vrouw zaten (een collega en mede vakbondsafgevaardigde uit Lummen). We haalden ze op aan de kade, dronken een koffietje en vertelden over het mooie Noorwegen. Het weer was jammer genoeg die dag minder mooi met meerdere wolken. Wij zetten onze reis naar het noorden verder, opnieuw via de de bekende trollstigen (de haarspeldbochten) waar het weer opnieuw helderder was, tot Andalsnes waar we 's middags halt hielden om er te eten en wat rond te wandelen. Dan via de Romsdalsfjorden langs Molden tot voorbij Trondheim (Malvik), via de mooie E39, doorheen bosgebied.

We verbleven 2 nachten op een camping aan het water, met visgelegenheid natuurlijk, we hadden mooi weer en konden zonnebaden in bikini. Ondertussen ving Dirk 's avonds nog 9 makrelen, gisteren 2 kabeljauwen. Natuurlijk haalden we de bbq terug boven om verse kabeljauw in papillot met witte wijnsaus te bereiden. Heerlijk !!

Vandaag is een regendag en gaan we nog wat kilometers maken, op onze weg E39 gaan we een berenboerderij bezoeken in Trones/Flanadal.

Het wordt allang niet meer donker 's nachts, enkel de klok in het oog houden om uur van slapen gaan te bewaken.

1. Rita en Jo:
    13 juli 2013
    Het ziet er prachtig uit daar. Het is trouwens ook een paradijs voor geocachers! Er ligt er zelfs eentje vlak aan de camping...aan het water. Zoek ze maar eens op:http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1AT2W

Veel plezier en een behoorlijke visvangst tegewenst!
  2. Oma denise:
    13 juli 2013
    Hallo kinderen, wat een mooie reis dat jullie doen, prachtige natuur geniet ervan, iets om nooit meer te vergeten.
    Kusjes en zonnige groetjes van oma daaaaaaaaaaaaag