Wat een tocht !

9 juli 2013 - Lysebotn, Noorwegen

Hier zijn we eindelijk met nog eens een vervolg van onze reis doorheen Noorwegen.

Op vrijdag reden we door naar de Lysefjord, maar langs de andere zijde, vorig jaar beklommen we de Preikestolen, dit jaar stond de Kjerag op het programma (ingeklemde steen).

We sliepen in Lysebotn, aan het einde van de Lysefjord, zeer mooi en rustig natuurlijk ! Vandaar uit moesten we 7,5 km klimmen om de tocht naar de Kjerag te starten. Natuurlijk weer even door een enge tunnel die voor tegenliggend verkeer ook moest dienen en nog met serieuze bochten in. Gelukkig reden we er alleen !

Dit was de zwaarste tocht die we ooit ondernamen: het was 3u naar boven stappen, onder een blauwe hemel. De beloning volgde nadien. De terugtocht ging wat vlotter, maar naar beneden stappen met zo'n 300m hoogteverschil is ook niet alles.

De hond geraakte zelfs gekwetst aan z'n pootjes van de rotsige ondergrond.

Nadien reden we terug doorheen het mooie landschap tot aan Frafjord, ook weer het einde van een volgende fjord.

Het was een hele mooie dag en unieke belevenis met prachtige foto's ! Niet voor gevoelige kijkers.

1. Oma denise:
    9 juli 2013
    Amai, die foto's spreken voor zich ongelooflijk mooi, genieten, goed eten en slapen, veilige reis verder!!!!
    Tot de volgende groetjes oma