Mooi, mooier, mooist

14 juli 2012 - Geiranger, Noorwegen

hoi allemaal !

Hier alles ok ! We zitten ondertussen al Alesund.

Dinsdag vertrokken we 's avonds toch in Balestrand omwille van de regen.  We reden tot Gaupne (Lustrafjorden)naar het nationaal park Jostedalsbreen tot aan de camping aan de ingang van het park.

Woensdag gewandeld naar de Briksdalsbreen: een ijsblauwe gletsjer ! Prachtig ! Net piepschuim, maar echte sneeuw/ijs dat ook serieus afsmelt, zie ijsblokken in de rivier.

Daar in de late namiddag vertrokkedn naar Lom! Doorheden het Jostedalsbreen en Jotunheimen en daar dus door de sneeuw,... Hoger dan... Ook prachtige weg !

Ook in Lom regen, wel zeer toeristisch, maar donkere huizen met zwaardere balken, anders dan de eerdere witte huizen. Weer anders !

De mooiste tocht ws van Lom naar Geiganger en Fjord ! Prachtig. Grote cruiseschepen, waterval van de 7zusters, jammer van de wolken. Dan DE Trollstigen, sneeuw, bevroren meren, haarspeldbochten,waterval,ongelooflijke zichten,spectaculair. Deze weg liep tot Andalsnes. We hebben er overnacht en vm vond er een triathlon plaats waar we voor het eerste deel naar keken.

Nm kwamen we aan in Alesund. Het verslag volgt !

Ik kan jammer genoeg nu geen foto's plaatsewn omdat ik kon gebruik maken van een iPad van 2 limburgse Norrenuit Oslo, ook op weg met de mobilhome en dus internet bij.

Dit werkt anders, kon ik ook geen fouten verbeteren.

We amuseren ons nog goed, eten lekker en krijgen het niet gezien....

groetjes uit het mooie Noorwegen ! De foto's volgen !

1. Oma denise en opa albert:
    14 juli 2012
    Hallo, ik hoop dat je nog even online bent anders is het voor de vogende. Hier de ene bui al erger dan de andere. Hoe is het met de GPS die brengt u op die mooie plaatsen zeker? geniet nog maar even want de tijd kort. Wij kijken uit naar de foto's, zijn benieuwd, vallan van de een verrassing in de andere. Groejes uit het natte Stevoort van mama en papa