Tunnels, tunnels, tunnels

11 juli 2012 - Sognefjord, Noorwegen

Hey allemaal,

ik had nog niet echt geschreven dat we al heel veel tunnels zijn doorgereden. Reeds op weg naar Odda enkele dagen geleden. We zagen toen veel watervallen maar reden ook door veel tunnels en dat is zo gebleven, of zelfs nog vermeerderd. Deze hebben een lengte van enkele honderden meters maar ook tot achtduizend meter. Gisteren op weg naar de Sognefjord, waar we nu zitten, hadden we een hele lange tunnel die 8% daalde. Amai !

Gisteren bezochten we dus de stad Bergen met ook het authentieke deel. Mooi. Dit is de eerste grote stad aan alle fjorden die we al bezochten.

Nadien dus richting Sognefjord waar we opnieuw een overzet namen in Oppedal. We volgden nog even de E 39 richting Sogndal tot we aan een mooie parkeerplaats kwamen. Daar zaten we samen met 2 Nederlandse gezinnen rond het kampvuur tot laat in de nacht. Ondertussen wisselden we info uit en keken we naar de voorbijkomende cruisseschepen. Het was gezellig, echt waar. Natuurlijk sliepen we lang uit. Vannacht viel er veel regen. En ook vandaag is het nog zwaarbewolkt met geregeld een bui. Sinds vanmiddag zitten we in Balestrand (waar 3 fjorden samenkomen). Sneeuw op de bergen, toeristisch met verschillende hotelletjes, maar te slecht weer om wat te ondernemen. Dus nu internetverbinding via het toeristisch infokantoor.

De Sognefjorden zijn de hoogste. En de mooiste ?

Liggen ook reeds diep in het binnenland.

Maar het weer is helaas momenteel de domper voor het mooie zicht hiervan. In deze regio gaan we een aantal dagen verblijven, we gaan de gletsjer bezoeken en wandelingen maken. We blijven nadien de route 55 volgen richting Alesund, door de sneeuw (langs de weg !).... hoger dan de mobilhome ? Zo is ons vannacht verteld. We zullen het voor jullie gaan bekijken !

Tussen de nieuwe foto's zal je een foto zien van de mobilhome met luifel. Deze foto werd genomen eergisteren nacht om 0.00u, daarop kan je zien hoeveel licht er nog was op dat moment.

Ik zal nog even de foto's erbij plaatsen en dan gaan we ook wandelingetje maken doorheen dit mooie dorpje, zoals de andere toeristen.

Jullie duimen voor de zon ? Dan zijn de foto's veel mooier !

Tot de volgende keer !

Groetjes,

1. Oma en opa:
    11 juli 2012
    Hallo Noortjes allemaal,
    Ikke duimen voor zonne ikke zie geene zonne ikke kaasken branden datte helpen!!! Het regent hier pijpestelen en koud we zijn aan het stoken.Nog regen tot zondag. De huisjes in het dorpje zij allemaal van hout dat ziet er mooi uit.Hier is alles ok en bij u thuis ook. Vergeet niet te slapen als het daar zo lang klaar is.
    Vele kusjes van Oma &Opa
  2. Oma denise en opa albert:
    12 juli 2012
    Wat een prachtige vakantie amaj. Gisteren 11 juli zijn we naar Hasselt ziiiingt geweest met veel optredens was mooi maar koud met slechts een korte bui gelukkig. Marthe is ook een dag hier geweest. Geniet nog van al dat moois en tot het vogende verhaal we kijken er naar uit. Kusjes oma en opa
  3. Oma denise en opa albert:
    13 juli 2012
    Goede dag hoe is het daar? hier alles goed, het weer gaat wat beteren vanaf zondag, het valt nog mee overdag, 's nachts regen.
    Hoe is het met de kinderen duurt het niet te lang of vinden ze het leuk? Als je nog eens op internet kunt doe je nog maar eens een verhaal. Goede reis en veel kijkgenot mama en papa kusjes